Čím dál víc začínám vnímat Čapkovu "Matku"

Když jsem Čapkovo drama viděla v divadle poprvé, bylo mi snad 15 let - to člověk ještě nedokáže v plném rozsahu cítit tu sílu - přesto to byl nezapomenutelný zážitek.  Když teď, jako babička, zažívám situaci,

 která vznikla po nehorázném útoku Ruska na Ukrajinu, vynoří se mi z paměti právě toto dílo.

Možná je to tím, že nesmírně obdivuji statečnost, s jakou se Ukrajina brání. Sledovala jsem ukrajinského presidenta, když žádal z centra Kyjeva o  pomoc, vehnalo mi to slzy do očí.

Ukrajinská urputnost bránit se, vyvolala takový ohlas, že i ekonomické zájmy půjdou snad stranou a evropské státy pochopí, že jde i o ně. O demokracii a civilizaci.

Je neštěstí, když se psychopat ujme moci. Hlavně v zemi, která má velmocenské choutky snad vrozené.

Ve jménu ruské putinovské ideologie umírají kluci na obou stranách. Kluci, kteří by chtěli žít úplně obyčejný normální život.  Umírají děti.

Potom i ukrajinská matka, která nikdy Čapka nečetla, řekne "jdi"...

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Miloslava Cejpková | sobota 26.2.2022 22:20 | karma článku: 18,68 | přečteno: 347x
  • Další články autora

Miloslava Cejpková

Chci dělat potomkům radost

13.5.2024 v 22:35 | Karma: 16,34

Miloslava Cejpková

Madeira slovem i fotem

25.9.2023 v 2:10 | Karma: 18,53