Miloslava Cejpková

Arch. Šépka chce zakrýt kašnu v ČB-radnice je pro, pak umělec zkusí Sv. Václava i s koněm

29. 05. 2016 22:12:40
Při prvním přečtení jsem myslela, že se jedná o vtip. Pak jsem pochopila, že je to pokus o sebeprosazení a zkouška, jaký nesmysl je schopna radnice CB schválit.

Jsem konzervativní, historii milující člověk a České Budějovice jsou mým rodným městem. Nemám potřebu chodit do centra každý den, ale kdykoliv tam jsem, velmi silně si uvědomuji krásu a výjimečnost náměstí se Samsonovou kašnou.

Když Pražáka napadne vyzkoušet, jak fungují úřady v naší jižní gubernii, je to zoufalá myšlenka pokusit se aplikovat něco, co by v hlavním městě nemělo naději na realizaci. Zdůvodnění ve smyslu " lidé si památky uvědomují jen mimoděk", je ubohá zástěrka. Je velmi smutné, že pro něco takového může soudný zastupitel zvednout ruku. Zvlášť ten, který zastupuje kulturu. Prý se stářím přichází moudrost - ale někdy přijde jen stáří...

Návštěvnost galerie by snad mohl kurátor Michal Škoda řešit nějakým normálním tvůrčím způsobem, pokud je toho schopen.

Je mi smutno z toho, že člověk, který se etabluje jako kapacita v oblasti architektury, volí takový způsob zviditelnění. Je mi smutno, že naši zastupitelé mohou odhlasovat takovou zhůvěřilost. Je mi líto turistů, kteří jednou za život navštíví krásné Budějovice a uvidí bednění, i svatebčanů, kteří si u papundeklové ohrady asi památeční foto neudělají.

Žijeme ve vyšinutém světě - jen jsem si nemyslela, že až tolik...

Autor: Miloslava Cejpková | karma: 25.44 | přečteno: 902 ×
Poslední články autora