Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsme se (já a mapa) vypravily na výlet

Pravidlo, že ženy neumí číst v mapách, jsem ani neměla možnost vyzkoušet. Vlastně trochu jo - ještě doma na internetu. A zdálo se, že jsem buď chlap, nebo výjimka.  Všechno vypadalo naprosto jasně:   

X+

S přehledem rozvážného vojevůdce jsem zhodnotila terén, posoudila pěší sílu, určila strategii... - zkrátka jsem si ten cca devítikilometrový špacír po červené a částečně žluté naplánovala a mapu uložila do hlavy. Byla jsem děsně hrdá, jak jsem všechno do posledního detailu domyslela, včetně ekologického využití MHD k výchozímu bodu. 

Bylo to jednoho jasného lednového dne,  předtím, než napadla současná Ladovská nadílka, v které se u nás na jihu nedá ani chodit, ani jezdit. Možná na běžkách..

Začalo to tím, že jsem dorazila k zastávce městské dopravy minutu po odjezdu spoje, který jezdí v sobotu kolem poledne po půlhodině. Měla jsem to brát jako přeběhnutí černé kočky přes cestu a vrátit se domů.

Znamení jsem rozverně přehlédla a vydala se o dvě zastávky autobusu vstříc. Úspěšně jsem spoj ulovila a dopravila se na druhou stranu města na konečnou - poštelovala jsem hůlky, nahodila na záda nerozlučný batůžek a s mapou v hlavě jsem se vydala vstříc turistickému zážitku.

Mapa papírová, stokrát překládaná pamětnice, ležela v batohu - kdo by do ní koukal, když je to jasný, žejo...

Vydala jsem se příjemnou úzkou asfaltkou, kolem rodinné domy se zahradami a za chvíli mě čekal výhled na rodné Budějice jak na dlani. Tůůůdle....

Nejdřív se ztratily domy, pak zahrady, pak asfaltka...zato přibyl les, pak bláto... No nic, za chvíli musím dojít k té červené, to nebudu řešit. Po čtvrthodině svižného pochodu jsem užuž chtěla sundat batoh a nakouknout do mapy - ale přece nebudu plašit. Les zhoustnul, cesta se začala zasekávat do úvozu a přede mnou se objevil opuštěný zarostlý dům.

Okamžitě mi naskočily naprosto morbidní představy, fantazie zapracovala naplno.. /a to nejsem příznivcem thrillerů/ - nabrala jsem tempo závodního chodce a přede mnou se v lese objevil nějaký člověk - šel sice stejným směrem jako já, ale určitě to bude podivín z té zchátralé barabizny...

Škoda, že nikdo nenafilmoval můj jelení skok o trekingové hůlce přes rozvodněný potok  a rekordně rychlé zdolání pravé stráně, za kterou jsem tušila jakoustakous civilizaci. Až když jsem vyběhla dobrých 50 výškových metrů a octla se na rozlehlých pastvinách, přešel mě třes pražského krysaříka.

Proslalomovala jsem hovězím trusem a dostala se do malinké vesničky s kapličkou. Konečně uklidněná jsem malebnou kapličku vyfotila a vydala se po silnici dál - a hele - křižovatka turistických cest /žluté a červené/ a u ní ten člověk, co šel přede mnou v lese. Už bez morbidních představ - normálně pozdravil, usmál se... nuda...

Ani doma jsem stařičkou turistickou mapu z batohu nevyndavala, co bych tam taky vyčetla, žejo? 

   

 

Autor: Miloslava Cejpková | pátek 18.1.2013 20:09 | karma článku: 14,54 | přečteno: 767x
  • Další články autora

Miloslava Cejpková

Už jste měli odvahu vlézt po svátcích na váhu?

Já jo, ale protože si už dlouhá léta vedu statistiku, kolik to háže, byla jsem tak zbabělá, že jsem z ní raději honem odskočila, než byla ta příšerná cifra jasná. Kombinace ekonoma a celoživotního cvalíka je vražedná...

6.1.2024 v 0:37 | Karma: 11,90 | Přečteno: 182x | Diskuse| Miniblogy

Miloslava Cejpková

Kdy si řeknete "každej den dobrej"

Nebojte, to není reporáž z hospicu, i když tam to má velmi významný smysl... Tahle epizoda se odehrála na jednom z parádních pozdněletních a podzimních cyklovýletů po jihočesku.

14.10.2023 v 0:53 | Karma: 13,35 | Přečteno: 237x | Diskuse| Společnost

Miloslava Cejpková

Madeira slovem i fotem

Když vybíráte cíl oslavného pobytu k stříbrné svatbě, nemůže to být jen tak něco obyč... tak jsme jeli na Madeiru.

25.9.2023 v 2:10 | Karma: 18,53 | Přečteno: 371x | Diskuse| Cestování

Miloslava Cejpková

Jak jsem neuměla být mladá

"Jó, to bylo bezvadný, když mi bylo 16, 18" ... praví většina, jenže většina nejsou všichni - povím příběh jedné kamarádky: neříká se jí to lehce, nikdy to takhle nerekapitulovala:

9.9.2023 v 22:43 | Karma: 26,50 | Přečteno: 823x | Diskuse| Společnost

Miloslava Cejpková

Jak jsem čundrovala na Říp /cestofotoblog/

Tak jsem si nedávno řekla, že už jsem viděla ve světě "kdeco", ale na našem památném kopci jsem ještě nebyla - ostuda - "Co Mohamedu Mekka, to Čechu Říp", dokud člověk ještě vládne dolními končetinami a zbytek těla je

3.9.2023 v 21:13 | Karma: 18,59 | Přečteno: 313x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty rozřezal ženu, kufr s ostatky vyhodil z okna

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 189
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1415x
Teplomilný tvor se sklonem k ironii, snahou o laskavě-úsměvný nadhled a nechutí komentovat politiku.

Ťukněte na "Seznam rubrik" a vyberte si podle nálady - od naštvaných glos ohledně společnosti, přes cestovatelské postřehy, po fotoblogy a úsměvné :-)